Найменування показників

Галузь знань, спеціальність, освітній ступінь

Характеристика навчальної дисципліни

денна форма навчання

заочна форма навчання

Кількість кредитів  –

 

4

Галузь знань

02 Культура і мистецтво

Нормативна

 

 

Модулів – 1

Спеціальність: 025

“Музичне мистецтво”

Рік підготовки:

Змістових модулів – 2

1-й

1-й

Індивідуальне науково-дослідне завдання: не передбачено

Семестр 

Загальна кількість годин – 120*

1-й

1-й

Лекції

Тижневих годин для денної форми навчання:

аудиторних – 2;

самостійної роботи студента ‒3.

 

Освітній ступінь :

магістр

 

18 год.

8год.

Практичні, лабор.

12 год.

2 год.

Самостійна робота

60 год.

80 год.

Вид контролю: екзамен

  1. Мета та завдання навчальної дисципліни

Навчальна дисципліна «Методика викладання фахових дисциплін у закладах вищої освіти (хорові дисципліни)» розроблена на основі ОПП спеціальністі 025 „Музичне мистецтво” ОС «Магістр» з метою формування основних принципів  викладання  дисциплін диригентсько-хорового циклу в ЗВО. У зміст курсу входять питання теорії і практики, методи викладання хорознавства, аранжування, диригування, хорового класу, роботи з хоровими колективами, що в цілому охоплює основний перелік навчальних дисциплін.

Відповідно до освітньо-професійної програми (ОПП), програмовий матеріал дисципліни  поділяється на два модулі: основні засади методики викладання хорознавствоа, хорового аранжування та дисциплін творчо-виконавського спрямування (диригування, хоровий клас і практика роботи з хором). Навчальна дисципліна «Методика викладання фахових дисциплін у закладах вищої освіти (хорові дисципліни)» враховує різносторонню проблематику диригентської діяльності, керування хоровим колективом, здобутки теорії та практики підготовки фахівців у галузі хорового виконавства,  психолого-педагогічні особливості виконавської творчої діяльності, теорію і практику засвоєння основ техніки диригування та специфіку реалізації поставлених завдань  в контексті студентоцентрованого спрямування освітнього процесу.

Мета навчальної дисципліни – формування компетентностей з методики викладання дисциплін диригентсько-хорового циклу.

У процесі вивчення курсу перед студентами ставляться наступні завдання:

засвоєння етапів розвитку музичної педагогіки в галузі хорового мистецтва;

ознайомлення із специфікою методики викладання хорознавства, диригування, хорового класу та практики роботи з хором;

поглиблення теоретичних знань з методики викладання хорового аранжування, аналізу хорових партитур;

- ознайомитись із педагогічними принципами видатних диригентів-педагогів щодо методики роботи з хоровими колективами;

– освоєння психолого-педагогічних особливостей творчої діяльності хорового диригента, основних дидактичних принципів розвитку диригентських умінь та формування навичок ;

опанування психолого-педагогічних основ спілкування диригента з виконавським колективом;

 

У процесі вивчення курсу студенти повинні знати:

               структуру, зміст, мету і завдання навчальних дисциплін диригетсько-хорового циклу

               основні терміни і поняття диригентсько-хорових дисциплін;

               проблематику методики викладання хорознавства, хорового аранжування;

               методи викладання  хорового диригування.

               методику роботи з навчальним хоровим колективом;

Студенти повинні вміти:

     орієнтуватися в основних етапах розвитку вітчизняної музичної педагогіки в галузі хорового мистецтва;

визначати зміст термінів і понять навчальних дисциплін диригентського-хорового циклу ;

– здійснювати аналіз методів і прийомів викладання  навчальних дисциплін;

     орієнтуватись у проблематиці методити роботи з хоровими колективами.

Навчальна дисципліна забезпечує наступні ПРН:

володіти професійними навичками виконавської (диригентської), творчої та педагогічної діяльності; визначати стильові і жанрові ознаки хорового твору та самостійно знаходити  переконливі шляхи втілення музичного образу у хоровому виконавстві; професійно здійснювати аналіз музичних стилів та напрямків; вибудовувати концепцію та драматургію хорового твору у виконавській діяльності, створювати його  художню інтерпретацію; володіти музично-аналітичними навичками жанрово-стильової та образно-емоційної атрибуції музичного твору при створенні виконавських, музикознавчих та педагогічних інтерпретацій; володіти термінологією, понятійно-категоріальним апаратом; володіти методикою викладання хорових дисциплін; здійснювати аналіз, огляд науково-методичної, музикознавчої та психолого-педагогічної літератури з проблематики викладання хорових дисциплін.