Найменування показників |
Галузь знань, спеціальність, освітній ступінь |
Характеристика навчальної дисципліни |
|
денна форма навчання |
заочна форма навчання |
||
Кількість кредитів –
4 |
Галузь знань 02 Культура і мистецтво |
Нормативна
|
|
Модулів – 1 |
Спеціальність: 025 “Музичне мистецтво” |
Рік підготовки: |
|
Змістових модулів – 2 |
1-й |
1-й |
|
Індивідуальне науково-дослідне завдання: не передбачено |
Семестр |
||
Загальна кількість годин – 120* |
1-й |
1-й |
|
Лекції |
|||
Тижневих годин для денної форми навчання: аудиторних – 2; самостійної роботи студента ‒3.
|
Освітній ступінь : магістр
|
18 год. |
8год. |
Практичні, лабор. |
|||
12 год. |
2 год. |
||
Самостійна робота |
|||
60 год. |
80 год. |
||
Вид контролю: екзамен |
- Мета та завдання навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Методика викладання фахових дисциплін у закладах вищої освіти (хорові дисципліни)» розроблена на основі ОПП спеціальністі 025 „Музичне мистецтво” ОС «Магістр» з метою формування основних принципів викладання дисциплін диригентсько-хорового циклу в ЗВО. У зміст курсу входять питання теорії і практики, методи викладання хорознавства, аранжування, диригування, хорового класу, роботи з хоровими колективами, що в цілому охоплює основний перелік навчальних дисциплін.
Відповідно до освітньо-професійної програми (ОПП), програмовий матеріал дисципліни поділяється на два модулі: основні засади методики викладання хорознавствоа, хорового аранжування та дисциплін творчо-виконавського спрямування (диригування, хоровий клас і практика роботи з хором). Навчальна дисципліна «Методика викладання фахових дисциплін у закладах вищої освіти (хорові дисципліни)» враховує різносторонню проблематику диригентської діяльності, керування хоровим колективом, здобутки теорії та практики підготовки фахівців у галузі хорового виконавства, психолого-педагогічні особливості виконавської творчої діяльності, теорію і практику засвоєння основ техніки диригування та специфіку реалізації поставлених завдань в контексті студентоцентрованого спрямування освітнього процесу.
Мета навчальної дисципліни – формування компетентностей з методики викладання дисциплін диригентсько-хорового циклу.
У процесі вивчення курсу перед студентами ставляться наступні завдання:
– засвоєння етапів розвитку музичної педагогіки в галузі хорового мистецтва;
– ознайомлення із специфікою методики викладання хорознавства, диригування, хорового класу та практики роботи з хором;
– поглиблення теоретичних знань з методики викладання хорового аранжування, аналізу хорових партитур;
- ознайомитись із педагогічними принципами видатних диригентів-педагогів щодо методики роботи з хоровими колективами;
– освоєння психолого-педагогічних особливостей творчої діяльності хорового диригента, основних дидактичних принципів розвитку диригентських умінь та формування навичок ;
– опанування психолого-педагогічних основ спілкування диригента з виконавським колективом;
У процесі вивчення курсу студенти повинні знати:
– структуру, зміст, мету і завдання навчальних дисциплін диригетсько-хорового циклу;
– основні терміни і поняття диригентсько-хорових дисциплін;
– проблематику методики викладання хорознавства, хорового аранжування;
– методи викладання хорового диригування.
– методику роботи з навчальним хоровим колективом;
Студенти повинні вміти:
– орієнтуватися в основних етапах розвитку вітчизняної музичної педагогіки в галузі хорового мистецтва;
– визначати зміст термінів і понять навчальних дисциплін диригентського-хорового циклу ;
– здійснювати аналіз методів і прийомів викладання навчальних дисциплін;
– орієнтуватись у проблематиці методити роботи з хоровими колективами.
Навчальна дисципліна забезпечує наступні ПРН:
володіти професійними навичками виконавської (диригентської), творчої та педагогічної діяльності; визначати стильові і жанрові ознаки хорового твору та самостійно знаходити переконливі шляхи втілення музичного образу у хоровому виконавстві; професійно здійснювати аналіз музичних стилів та напрямків; вибудовувати концепцію та драматургію хорового твору у виконавській діяльності, створювати його художню інтерпретацію; володіти музично-аналітичними навичками жанрово-стильової та образно-емоційної атрибуції музичного твору при створенні виконавських, музикознавчих та педагогічних інтерпретацій; володіти термінологією, понятійно-категоріальним апаратом; володіти методикою викладання хорових дисциплін; здійснювати аналіз, огляд науково-методичної, музикознавчої та психолого-педагогічної літератури з проблематики викладання хорових дисциплін.