Дисципліна розглядається як складова змісту навчальної підготовки бакалаврів і побудована на відповідних теоретичних, наукових засадах та практичній підготовці.

Зміст дисципліни є доступним для здобувачів 4-го курсу й розрахований на засвоєння його кожним здобувачем. Основним завданням викладача є формування у здобувачів теоретичних знань, надання їм практичної спрямованості та формування вміння використовувати їх у практичній діяльності. Загальними завданнями оцінювання є: визначення рівня навчальних досягнень здобувачів; стимулювання їх мотивації до здобуття знань; визначення рівня здібностей сздобувачів, їх потреби у додатковому навчанні; виставлення відповідної оцінки.

Для оцінювання процесу та результатів вивчення дисципліни Основи енергетичного менеджменту розроблені чіткі, зрозумілі і відомі здобувачам критерії, відповідно до яких виставляється оцінка, і використовуються при цьому такі методи, як: усне опитування, тестування, оцінювання виконання індивідуальних завдань та розв’язування ситуаційних задач, самооцінювання, взаємооцінювання тощо.

Мета вивчення навчальної дисциплінисприяти формуванню у здобувачів наукового світогляду, навчити майбутніх інженерів, вмінню робити узагальнюючі висновки при розв’язанні конкретних задач: підготовки здобувачів до розуміння матеріалу, який викладається в прикладній механіці та інших спеціальних дисциплінах.

Завданнями викладача, реалізація яких забезпечить досягнення цієї мети, є:

1) ознайомити здобувачів із сучасними впровадженнями  енергетичного менеджменту на підприємствах;

2) сформувати системне уявлення про енергозбереження, його роль і місце і системі управління  виробництвом.

4) сприяти розвитку у здобувачів логічного та алгоритмічного мислення;

5)  формувати у здобувачів навички діяти відповідно своїх професійних обов’язків у конкретних ситуаціях; уміння використовувати набуті знання у практичній професійній діяльності.

Загальні  компетентності:

ФК. Навички власної освіченості та культури ресурсо-енергоощадження застосовувати для подальшого вдосконалення енергоефективної поведінки в контексті розвитку

 

Спеціальні компетентності:

 

ФК 3. Здатність проводити технологічну і техніко-економічну оцінку ефективності використання нових технологій і технічних засобів

ФК 12. Здатність і вміння забезпечувати перехід до новітніх моделей інженерії на основі ресурсоощадження  з мінімальною шкодою довкіллю навколишнюму середовищу з огляду проблематики карбонізації атмосфери та змін клімату

 


1.     МЕТА ТА ЗАВДАННЯ, КОМПЕТЕНТНОСТІ

Робочу програму навчальної дисципліни Природні ресурси Закарпаття

для спеціальності 014.15. «Середня освіта (Природничі науки)» ОПП «Середня освіта (Природничі науки)» укладено відповідно до цілей, вимог і змісту навчання бакалаврів у ЗВО  – IV р., галузі знань 01 Освіта/Педагогіка  (та вимог, які висуваються нині до фахівців даного профілю).

Програмою передбачено вивчення дисципліни Природні ресурси Закарпаття у 4 –му семестрі.

Дисципліна розглядається як складова змісту навчальної підготовки бакалаврів і побудована на відповідних теоретичних, наукових засадах та практичній підготовці.

Зміст дисципліни є доступним для здобувачів й розрахований на засвоєння його кожним здобувачем. Основним завданням викладача є формування у здобувачів теоретичних знань, надання їм практичної спрямованості та формування вміння використовувати їх у практичній діяльності. Загальними завданнями оцінювання є: визначення рівня навчальних досягнень здобувачів; стимулювання їх мотивації до здобуття знань; визначення рівня здібностей здобувачів, їх потреби у додатковому навчанні; виставлення відповідної оцінки.

Для оцінювання процесу та результатів вивчення дисципліни Природні ресурси Закарпаття розроблені чіткі, зрозумілі і відомі здобувачам критерії, відповідно до яких виставляється оцінка, і використовуються при цьому такі методи, як: усне опитування, тестування, оцінювання виконання індивідуальних завдань та розв’язування ситуаційних задач, самооцінювання, взаємооцінювання тощо.



          Метою
даного курсу є формування у здобувачів освіти системного уявлення про основи екології, раціональне використання природних ресурсів та охорону довкілля. Забезпечення розуміння закономірностей функціонування природних систем, впливу людської діяльності на них, а також принципів сталого розвитку та екологічної безпеки.

Завдання навчальної дисципліни:

Завданнями є:

·      формування екологічного мислення та сприяння розвитку екологічного світогляду здобувача;

·      розуміння ролі екологічних процесів у функціонуванні природних та антропогенних систем;

·      ознайомлення з витоками та сучасним станом теорії екології;

·      забезпечення міцного і свідомого засвоєння основних понять екології та природокористування;

·      розвиток навичок моніторингу стану довкілля та аналізу екологічних даних;

·      освоєння методів раціонального використання природних ресурсів та екологічного менеджменту;

·      сприяння формуванню екологічної відповідальності у студентів.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

·      основи екології, її поняття, закони та принципи;

·      види природних ресурсів, їх класифікацію та способи використання;

·      сучасні екологічні проблеми та шляхи їх вирішення;

·      основні нормативно-правові акти України та міжнародні угоди з охорони довкілля;

·      принципи сталого розвитку та їх застосування в реальних умовах;

·      методи оцінки стану екосистем та екологічного аудиту.

вміти:

·      аналізувати екологічний стан територій за допомогою екологічного моніторингу;

·      оцінювати вплив людської діяльності на довкілля;

·      розробляти рекомендації щодо раціонального використання природних ресурсів;

·      застосовувати знання про методи запобігання забрудненню довкілля;

·      впроваджувати принципи екологічної безпеки в професійній діяльності;

·      планувати і проводити заходи з екологічного відновлення