Мета курсу полягає у підготовці здобувачів вищої освіти зі спеціальності 013 «Початкова освіта» до здоров’язбережувальної діяльності в освітньому середовищі початкової школи, ознайомлення студентів із сучасними технологіями збереження та зміцнення здоров’я молодших школярів, організації здоров’язберігаючого освітнього середовища шляхом використання здоров'язбережувальних технологій у початковій освіті.

Завданнями  курсу є:

       Ознайомити здобувачів освіти із сучасними здоров'язбережувальними педагогічними технологіями, зі змістом і методикою використання оздоровчих технік у освітньому процесі початкової школи;

       формувати у  студентів професійні компетентності щодо здійснення пошуку, аналізу, систематизації та узагальнення інформації щодо збереження здоров’я і ведення здорового способу життя;

       оволодіти вміннями виявляти, ставити та вирішувати проблеми збереження і зміцнення здоров’я як власного, так і оточуючих;

       навчити застосовувати знання, вміння, цінності і досвід практичної діяльності з питань культури здоров’я та ведення здорового способу життя;

       набути знань і вмінь щодо організації здоров’язберігаючого освітнього середовища у початковій школі.


Опис 

Групи

Години

Кредити

Робочу програму навчальної дисципліни «Етнопедагогіка» укладено для  здобувачів вищої освіти спеціальності 013 «Початкова освіта», ОС «бакалавр» відповідно до Державного стандарту початкової освіти, Концепції «Нова українська школа», цілей, вимог і змісту навчання  у ЗВО IІІ – IV р. та вимог, які висуваються нині до майбутніх вчителів початкової школи. Програмою передбачено вивчення вибіркової дисципліни  у 8 семестрі.)

 Мета курсу - формування уявлень у здобувачів вищої освіти про витоки народних виховних традицій, їх суть, особливості й практичне значення, про вплив народної педагогіки на сучасні освітні парадигми. Навчальна дисципліна «Етнопедагогіка» сприяє обізнаності студентів з національною культурою, традиціями, звичаями рідного краю та України; розвитку їх світоглядної позиції та кращих особистісних якостей; формуванню громадянської, соціальної компетентностей.

 Основними завданнями курсу є:

˗                   ознайомити майбутніх фахівців із  загальними основами  української етнопедагогіки;

˗                   розглянути педагогічні погляди і досвід народу на виховання підростаючого покоління: трудового, розумового, морального, естетичного, родинного;

˗                   дослідити специфіку, завдання козацької педагогіки, формування козацької духовності, її ознаки, компоненти, особливості та шляхи  впровадження у освітній процес початкової школи.

У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувачі вищої освіти повинні знати:

-                   теоретичні засади та історію національної української етнопедагогіки;

-                   народознавчі поняття, народну термінологію, українську національну культуру, символіку, обереги, традиції;

-                   методичні аспекти народознавчої роботи з дітьми молодшого шкільного віку;

-                   складати конспекти занять, сценарії виховних заходів, розваг, національних, побутових та сезонних обрядових свят;

-                   особливості народознавчої практики в галузі початкової освіти.

вміти:

-                   складати тексти народних ігор, альбоми з записами малих жанрів фольклору, зразки народних виробів, тлумачні словники народознавчих регіональних термінів, добір листівок, дитячих книг;

-                    пов'язувати виховання в сучасному ЗЗСО з прогресивними народно-побутовими і культурно-історичними традиціями та національними звичаями духовно-морального, гуманного, трудового і культурно-історичного характеру;

-                   пропагувати  українську національну духовність, виховувати національну свідомість молодшого школяра.


Навчальний курс передбачений для вивчення студентами спеціальності 013 «Початкова освіта» ОС "Молодший бакалавр", Кредитів - 4, Лекції-32 год., семінарські -28 год., самостійна робота - 60 год. 

Метою курсу є ознайомлення студентів з основами теорії і методики виховання та  організації і управління освітнім процесом у початковій школі.


Метою курсу є ознайомлення студентів з організацією, змістом, принципами, методами та основами управління навчально-виховним процесом в початковій школі.

Завдання курсу:

1.      Формування адміністративного мислення, вміння розуміти й аналізувати проблеми розвитку початкової школи

2.      Засвоєння базових знань про сутність адміністративної роботи, управління, визначення ролі заступника директора з НВР в початковій школі

3.      Засвоєння суті, змісту, ролі, особливостей, принципів, видів, методів планування в управлінні початковою школою

4.      Формування культури документування і документообігу в початковій школі.

5.      Сформувати вміння організації методичної роботи та створення педагогічного середовища для наукової організації праці молодших школярів і вчителів в умовах початкової освіти; раціонально прогнозувати і планувати свою професійну діяльність.



Лекційні-16

Семінарські-14

Самостійна робота-60

Загальна кількість годин-90