Дисципліна «Організація виставкової діяльності» є однією з професійно-орієнтованих дисциплін, що забезпечує високий рівень професійної підготовки здобувачів вищої освіти готельно-ресторанної справи. Місце і значення курсу визначається сучасними вимогами до теоретичної і практичної підготовки кадрів.

Метою викладання дисципліни є надання цілісного уявлення про діяльність виставкової індустрії в Україні та світі; документне забезпечення виставкової діяльності; місце виставок у системі маркетингових комунікацій; набуття навичок управління виставковим бізнесом, укладанням та оформленням усіх відповідних документів.

Завданнями вивчення навчальної дисципліни є:

  • формування у студентів теоретичних знань та практичних навичок в сфері виставкової справи;
  • оволодіння     практичними вміннями       та        навичками організаціївиставкових проектів;
  • визначення процесу оформлення виставкових стендів;
  • знайомство з сучасними вимогами до діяльності менеджера виставкової діяльності, фахівця-стендиста, дизайнера-виставок тощо;
  • вивчити правила укладання комерційних угод із суб’єктами виставкової діяльності;
  • розвиток самостійного сприйняття процесів українського виставкового процесу.

У результаті вивчення цієї дисципліни здобувач вищої освіти повинен:

Знати:

  • сучасні тенденції розвитку в сфері виставкової діяльності;
  • специфічні риси підготовки та проведення виставок в Україні;
  • вимоги до оформлення виставкових площ та стендів ;
  • основні принципи діяльності менеджера виставкової діяльності, фахівця-стендиста, дизайнера-виставок;
  • основи діяльності зі створення комерційно успішного виставкового проекту;
  • класифікацію виставок за тематикою, статусом, джерелами фінансування;
  • особливості складання комерційних угод виставкової діяльності.

Вміти:

  • орієнтуватися у функціонуванні сучасних виставкових майданчиків;
  • орієнтуватися у спеціальній літературі, присвяченій особливостям
  • організації виставкового проекту;
  • логічно репрезентувати освоєний матеріал з виставкової діяльності;
  • орієнтуватися у етапах створення виставкового проекту;
  • оцінювати відповідність виставок їх тематиці;
  • організовувати виставки.

Навчальний матеріал дисципліни структурований за модульним принципом і складається із двох навчальних модулів:

модуля 1 «Основи виставкової діяльності» та

модуля 2 «Практика виставкового маркетингу»,

які є логічно завершеною, відносно самостійною, цілісною частиною навчального дисципліни, засвоєння якої передбачає проведення модульних контрольних робіт та аналіз результатів їх виконання.


Мета дисципліни – ознайомити здобувачів вищої освіти з актуальними тенденціями розвитку новітніх інтернет-технологій; показати можливості, сфери та специфіку застосування мультимедіа у сучасних музеях України і світу, зокрема при проєктуванні і створенні новітніх форм музейної презентації – віртуальних експозицій і музеїв.

Завдання дисципліни – ознайомити здобувачів вищої освіти з можливостями застосування мультимедіа та веб-технологій у музейній діяльності, проаналізувати основні світові тенденції щодо впровадження новітніх технологій в музейне повсякдення, навчити основам професійної комунікації, познайомити з правилами та закріпити вміння розміщувати наукову інформацію в Інтернеті. В результаті вивчення дисципліни здобувачі вищої освіти повинні засвоїти модерні принципи роботи в музеях, вміти використовувати сучасні інформаційні технології відповідно до завдань збереження культурної спадщини України.


Навчальна дисципліна «Бізнес-планування в готельно-ресторанному господарстві» представляє собою комплексну навчальну дисципліну, орієнтовану на підготовку кваліфікованих спеціалістів підприємницького типу у сфері готельно-ресторанного бізнесу.

Основною метою навчальної дисципліни «Бізнес-планування в готельно-ресторанному господарстві» є оволодіння комплексом знань і вмінь для планування всіх етапів підприємницького циклу в готельно-ресторанному господарстві та складання бізнес-плану.

Вищевказана мета зумовила такі завдання:

- формування у студентів навичок обґрунтування економічної цілеспрямованості направлень діяльності суб’єктів готельно-ресторанного господарства (стратегій, концепцій, проектів);

- розвиток комплексу аналітичних, прогностичних, інноваційних здібностей, необхідних майбутньому підприємцю для розрахунку очікуваних фінансових результатів;

- опанування студентами вмінь визначення джерел фінансування реалізації проекту;

- формування навичок підбору робітників, які здібні реалізувати даний план. Під час вивчення навчальної дисципліни доцільно використовувати як традиційні форми навчального процесу, так і такі певні засоби його активізації, як вирішення ситуаційних завдань, виконання рефератів і наукових доповідей, використання комп’ютерних технологій для складання бізнес-планів, самостійна робота над індивідуальним бізнес-планом.

Предметом навчальної дисципліни «Бізнес-планування в готельно-ресторанному господарстві» є практика підприємництва. Бізнес-план є результатом дослідження й організаційної роботи підприємця, що ставить за мету вивчення конкретного напряму діяльності фірми на визначеному ринку в конкретних організаційно-економічних умовах. Реалізація поставленої мети може бути забезпечена вивченням таких питань:

- розробка конкретного проекту виробництва певного товару (послуги);

- створення нового типу виробу або надання нових послуг (особливості задоволення потреб і т. ін.);

усебічний аналіз виробничо-господарської й комерційної діяльності організації, метою якого є викриття її слабких і сильних сторін, специфіки й відмінностей від аналогічних фірм;

- вивчення конкретних фінансових, техніко-економічних та організаційних механізмів, що використовуються в економіці для реалізації конкретних завдань.

Після засвоєння дисципліни студент повинен

знати:

- мету й завдання бізнес-планування в готельно-ресторанному господарстві; - відмінності бізнес-планів від інших видів плану;

- основні документи, що описують інвестиційний проект;

- основні вимоги до складання бізнес-планів у готельно-ресторанному господарстві; - структуру бізнес-плану;

- особливості складання розділів бізнес-плану в готельно-ресторанному господарстві;

уміти:

- аналізувати ринкову ситуацію з метою визначення сфери планування своєї підприємницької діяльності;

- професійно складати програму підприємницької діяльності з урахуванням основних факторів ризику в готельно-ресторанному господарстві;

- обґрунтовувати правильність вибору організаційно-правових форм підприємництва в готельно-ресторанному господарстві;

-оцінювати результативність і підвищувати конкурентоспроможність підприємницької діяльності в готельно-ресторанному господарстві;

- розробляти бізнес-план.

Зміст навчальної дисципліни направлений на формування наступних компетентностей, визначених стандартом вищої освіти зі спеціальності 241 «Готельно-ресторанна справа»:

ü  загальні компетентності (ЗК):

ЗК 04. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.

ЗК 10. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ü  фахові (спеціальні) компетентності (СК):

СК 06. Здатність проектувати технологічний процес виробництва продукції і послуг та сервісний процес реалізації основних та додаткових послуг у підприємствах (закладах) готельно-ресторанного та рекреаційного господарства.

СК 13. Здатність здійснювати планування, управління і контроль діяльності суб‘єктів готельного та ресторанного бізнесу.

ü  програмні результати навчання (ПРН):

ПРН 04. Аналізувати сучасні тенденції розвитку індустрії гостинності та рекреаційного господарства.

ПРН 10. Розробляти нові послуги (продукцію), використовуючи сучасні технології виробництва та обслуговування споживачів.

ПРН 16. Виконувати самостійно завдання, розв’язувати задачі і проблеми, застосовувати їх в різних професійних ситуаціях та відповідати за результати своєї діяльності.

 ПРН 24.Організовувати та просувати на ринку якісне споживання додаткових готельних послуг (екскурсійних, рекреаційних).

ПРН 25. Знати і розуміти особливості туристично-рекреаційного потенціалу регіону, вміти розробляти, просувати та реалізовувати продукт для розвитку інфраструктури.

 


Мета вивчення навчальної дисципліни «Електронний бізнес у сфері послуг» полягає в оволодінні базовими знаннями і навичками в сфері електронного бізнесу та електронної комерції, що дасть змогу максимально ефективно здійснювати комерційні операції, оперативно реагувати на зміни ринку товарів та послуг, розширювати сфери впливу суб'єктів сфери послуг та посилювати їх конкурентні переваги за допомогою Інтернет-технологій, виконувати ділові операції з використанням електронних засобів, а також сучасних електронних платіжних систем.

Завдання навчальної дисципліни. У результаті вивчення дисципліни здобувач освіти має одержати необхідні знання та вміння з теорії та практики електронного бізнесу та електронної комерції, зокрема, знати:

Ø теоретичні і практичні засади електронного бізнесу та електронної комерції;

Ø основні види сучасних електронних платіжних систем; 

Ø методи захисту інформації; 

Ø стан електронної торгівлі з метою створення стратегічних конкурентних переваг для підприємств готельно-ресторанного бізнесу;

Ø методологічний апарат організації електронної діяльності на підприємствах готельно-ресторанної сфери;

Ø вивчити основні види он-лайн реклами та інструментарію маркетингу в Інтернеті;

Ø теорію та практику конструювання та впровадження нововведень у готельному та ресторанному господарствах;

Ø як генерувати нові ідеї щодо розвитку бізнесу, акумулювати їх в умовах переходу до сталого розвитку, розробляти нові проекти щодо надання послуг та виробництва продукції з використанням інноваційних технологій виробництва та обслуговування споживачів;

Ø як ефективно використовувати сучасне програмне забезпечення, Internet ресурси і володіти основними методами, способами і засобами отримання, зберігання та обробки і використання технологічної інформації у професійній діяльності.

Зміст навчальної дисципліни направлений на формування наступних компетентностей, визначених стандартом вищої освіти зі спеціальності 241 «Готельно-ресторанна справа»:

ü загальні компетентності (ЗК):

ЗК 1. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів)

ЗК 2. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел

ЗК 5. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології

ЗК 6. Здатність до проведення досліджень на відповідному рівні

ЗК 7. Здатність приймати обґрунтовані рішення.

ü фахові (спеціальні) компетентності (СК):

СК1. Здатність застосовувати науковий, аналітичний, методичний інструментарій, використовувати міждисциплінарні дослідження аналізу стану розвитку глобальних та локальних  ринків готельних та ресторанних послуг для розв’язання складних задач розвитку готельного і ресторанного бізнесу

СК 2. Здатність систематизувати та синтезувати інформацію для врахування крос-культурних особливостей функціонування  суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу

СК 3. Здатність планувати та здійснювати ресурсне забезпечення діяльності суб’єктів  готельного і ресторанного бізнесу

СК4. Здатність створювати і впроваджувати продуктові, сервісні, організаційні, соціальні, управлінські, інфраструктурні, маркетингові  інновації у господарську діяльність суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу

СК 5. Здатність забезпечувати ефективну сервісну, комерційну, виробничу, маркетингову, економічну діяльність суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу

СК 6. Здатність координувати та регулювати взаємовідносини з партнерами та споживачами.

СК 7. Здатність до підприємницької діяльності

СК 9. Здатність забезпечувати якість обслуговування споживачів готельних та ресторанних послуг.

СК 12. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі готельно-ресторанної справи у мультидисциплінарних контекстах, у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації.

ü  програмні результати навчання (ПРН):

ПРН 1. Розробляти і приймати ефективні рішення з питань  розвитку суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу, забезпечувати їх реалізацію, враховуючи цілі, ресурси, обмеження та ризики.

ПРН 5. Оцінювати нові ринкові можливості, формулювати бізнес-ідеї та розробляти маркетингові заходи з за невизначених умов і вимог, що потребують застосування нових підходів, методів та інструментарію соціально-економічних досліджень.

ПРН 8. Ініціювати, розробляти та управляти проектами розвитку суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу із врахуванням інформаційного, методичного, матеріального, фінансового та кадрового забезпечення

ПРН 9. Застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення для розв’язання задач управління основними та допоміжними бізнес-процесами суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу.